
About National Bank of Egypt
https://www.nbe.com.eg/
Established in June 1898, National Bank of Egypt is the first and largest commercial bank in Egypt with 38% market share and a vast network of branches, ATM, and offices nationwide. NBE maintains a vital international presence through its London, Khartoum subsidiaries, its branches in New York, Shanghai and Juba, and representative offices in Johannesburg, Dubai and Addis Ababa. The bank continues to play a pivotal economic role by supporting national reforms and financing various sectors. Fully committed to digital transformation and financial inclusion, NBE provides its growing customers with outstanding and innovative banking services and products to continuously enhance their trust in the bank, ensure its leadership in the market and support economic growth. NBE is one of the largest contributors to social responsibility among Egyptian banks, playing a seminal role in improving the quality of life of Egyptian citizens. The bank vigorously focuses on supporting healthcare, education, slums development, combating poverty, alleviating the distress of imprisoned indebted persons, and empowering disabled persons, as well as promoting culture and maintaining heritage.
نبذه عن البنك الأهلي المصري
https://www.nbe.com.eg/
تأسس في يونيو 1898، وهو أول وأكبر بنك تجاري في مصر، وتبلغ حصته السوقية نحو إجمالي 38% من القطاع المصرفي، ويمتلك شبكة كبيرة وواسعة من الفروع ومكاتب التمثيل الدولية، وأكبر شبكة ATM تعمل على مدار اليوم طوال أيام الأسبوع. كما إن للبنك الأهلي المصرى تواجد دولي فعال فى معظم قارات العالم، حيث يتواجد فرع له في لندن، وشركات تابعة في الخرطوم، بالإضافة الى فروع في نيويورك، وشنغهاي، وجوبا ومكاتب تمثيل في جوهانسبرج، اديس ابابا، دبي.
ويقوم البنك الأهلي المصري على مدار أكثر من 124 عاماً بدور محورى وفعال في تدعيم تمويل الأنشطة الرئيسية للاقتصاد القومي. كما يعد البنك الاهلي المصري أكثر الكيانات المصرية إسهاما في مجالات المسئولية المجتمعية التي يديرها باستراتيجية تحرص على تطبيق معايير التنمية المستدامة في المجالات التي تؤثر على تلبية احتياجات المواطن الصحية والتعليمية والاقتصادية.
وتحقيقاً لخطط التحول الرقمي، ونشر الثقافة الرقمية، وتطبيقاً لخطط الشمول المالي، تستهدف استراتيجية البنك تقديم كافة الخدمات والمنتجات المصرفية للعملاء الحاليين والمرتقبين بشكل الكتروني بالكامل من خلال قنوات بديلة تطبق مفهوم الخدمة الذاتية المبتكرة، لتواكب التطور التكنولوجي السريع، وتعزز من ثقة العملاء بالبنك وليستمر في حفاظه على ريادته في القطاع المصرفي وتدعيم دوره الاقتصادي في دفع عجلة التنمية.